Het internationale onderzoeksbureau Frost & Sullivan heeft onlangs in de werkkledingbranche, die uit ruim 700 Europese werkkledingfabrikanten bestaat, MASCOT onderscheiden met de ‘Customer Value Enhancement Award’.
Voor het in ontvangst nemen van deze zeer prestigieuze prijs was Michael Grosbøl, algemeen directeur van Mascot, speciaal naar Brussel afgereisd. Hieraan is jarenlang onderzoek van de complete Europese werkkledingmarkt voorafgegaan. Het betreft een prijs die is gebaseerd op een totaalbeoordeling van de markt en de spelers.
De prijs is de beloning voor de inspanningen van MASCOT om een unieke klantwaarde te creëren. In het rapport van Frost & Sullivan wordt de beoordeling van MASCOT als volgt verwoord: “Het betreft een bedrijf dat proactief waarde creëert voor zijn klanten, waarbij de nadruk ligt op verbetering van het rendement van de diensten of producten van het bedrijf waarin de klant investeert. Met deze prijs wordt de buitengewone aandacht van het bedrijf erkend voor het versterken van de klantwaarde, dit naast een reeds goede algemene klantenservice. Hierdoor worden klanten beter vastgehouden en zal de klantenbasis uiteindelijk uitbreiden.”
Het is Frost & Sullivan opgevallen dat MASCOT veel aandacht besteed aan het verlenen van een goede service aan de klant. Dit geldt zowel voor het product zelf als voor daaraan gerelateerde zaken, zoals bestellen en levering. K. Deepan Kannan, industrieel analist bij Frost & Sullivan, zegt over de productontwikkelingsstrategie van MASCOT: “MASCOT onderscheidt zich vooral van de concurrentie door de buitengewone kwaliteit van het product en het design van de werkkleding. De producten zijn concurrerend geprijsd en worden met veel aandacht voor ergonomie en stijl geproduceerd. Dit vergroot het comfort en de veiligheid voor de gebruiker.”
Een andere factor die doorslaggevend was voor de keuze van Frost & Sullivan voor MASCOT was de nadruk die MASCOT legt op de productkwaliteit. Hieraan wordt niet getornd. Zo gaat aan de productie een grondige testfase vooraf en is er een efficiënt programma voor de kwaliteitscontrole. De parameter productie-expertise is samen met de door MASCOT geboden service (zoals verkoophulp, marketingoplossingen, speciaal ontwikkelde software, mogelijkheid voor speciale orders, individuele per medewerker verpakte pakketten en een efficiënte oplossing voor het drukken van logo’s op kleding) van doorslaggevend belang.
Michael Grosbøl, eigenaar en algemeen directeur van MASCOT, is om verschillende redenen blij met de prijs. “Het is allereerst een prestigieuze prijs, die door MASCOT met trots in ontvangst wordt genomen. Verder zie ik het als een enorme pluim op onze hoed en erkenning voor het feit dat wij in deze tijd van een wereldwijde crisis hebben vastgehouden aan onze langetermijnstrategie, dat wil zeggen een kwaliteit en klantenservice waar niet aan getornd wordt. Er bestaat geen enkele twijfel over het feit dat de laagconjunctuur van de afgelopen jaren een moeilijke periode voor onze branche is geweest. Wij hebben onze werkprocessen weliswaar moeten herzien, maar hebben zonder te aarzelen vastgehouden aan onze langetermijndoelen. Daar plukken wij nu de vruchten van met een groeiende verkoop en omzet in 2009 en vooralsnog in 2010. Ik zie de prijs dan ook als een extra waardering voor het feit dat wij in deze moeilijke tijden de juiste keuze hebben gemaakt”, besluit Michael Grosbøl.
Over Frost & SullivanFrost & Sullivan, de Growth Partnership Company, stelt klanten in staat om hun groei te versnellen en best-in-class posities te bereiken qua groei, innovatie en leiderschap. De Growth Partnership Service van het bedrijf voorziet de CEO en het groeiteam van de CEO van gedisciplineerd onderzoek en best-practice modellen om de generatie, evaluatie en implementatie van krachtige groeistrategieën te stimuleren. Frost & Sullivan beschikt over meer dan 45 jaar ervaring in haar partnerschappen met Global 1000 bedrijven, opkomende bedrijven en een investeringsgemeenschap bestaande uit 31 kantoren op zes continenten. |